Ukhwah Islamiyyah

Rabu, 24 Februari 2010

Maulidur Rasul vs Valentine

سم الله الرحمن الرحيم


Kenapa Umat Islam perlu mengenang kembali kelahiran Rasulullah S.A.W?

“dan ingatkanlah mereka dengan hari-hari Allah. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi tanda-tanda yang menunjukkan kekuasaan Allah bagi tiap-tiap seorang yang kuat bersabar, lagi kuat bersyukur” – 14:5

Betapa HEBATNYA keperibadian Rasulullah S.A.W, mengapa sukar bagi kita untuk mencontohinya?

“Sesungguhnya bagi kamu pada diri Rasulullah itu contoh ikutan yang baik, iaitu bagi orang yang sentiasa mengharapkan (keredhaan) Allah dan (balasan baik) hari akhirat, serta ia pula menyebut dan mengingati Allah sebanyak-banyaknya” – 33:21

Rasulullah RINDU ummat akhir zaman

…”Kalau kamu ingin tahu siapa mereka? Mereka ialah umatku yang hidup selepasku. Mereka menbaca Al-Quran dan beriman dengan semua isinya. Berbahagialah orang yang dapat berjumpa dan beriman denganku. Dan tujuh kali lebih berbahagia orang beriman denganku tetapi tidak pernah berjumpa denganku” jelas Rasulullah. “Aku sungguh rindu hendak bertemu dengan mereka ,” ucap Rasulullah lagi setelah seketika membisu. Ada berbaur kesayuan pada ucapannya itu.


Sejambak mawar merah, Love Heart Chocolate dan sekeping kad merah tercatat
Be My Valentine…

Senaskah Qur'an, himpunan sunnah, Darah perjuangan memperluas dakwah dan sebaris ayat cinta terlafaz saat sakarnya
Ummat ku...Ummatku...

si Valentine itu punya jiwa seorang Paderi, hamba yang tidak meng-ESA-kan ALLAH, tradisi CINTA nya hanya buat kamu berilusi, tentang sebuah cinta yang penuh drama.
Jiwa Muhammad s.a.w adalah jiwa yang mulia & suci, yang lebih mencintaimu berbanding kamu mencintainya.. yang lebih merisaukan hidupmu lebih dari kamu merisaukan hidupmu sendiri. CINTA nya bukan satu ilusi atau tradisi, CINTA nya total pada ALLAH dan seluruh ummat dan kamu menyebut namanya dalam SYAHADAH, mana mungkin hanya LAFAZ tanpa CINTA ?
Mari kenali Muhammad s.a.w melalui sirahnya kerana tak kenal maka tak CINTA.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...