Ukhwah Islamiyyah

Ahad, 11 April 2010

Perkembangan Islam Lebih Baik Di Zaman Pakatan Rakyat – Khusrin

Shah Alam, 15 Nov – Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Dato’ Haji Mohammed Khusrin Bin Haji Munawi bersyukur melihat perkembangan Islam yang positif di negeri Selangor di zaman pemerintahan Pakatan Rakyat berbanding dengan zaman pemerintahan UMNO yang lalu.

“Alhamdulillah, sejak kerajaan baru memerintah Negeri Selangor, kita dapat lihat banyak program yang dapat dibuat seperti forum perdana diperingkat negeri, daerah dan mukim. Dan kita lihat dari segi pengimarahan masjid bertambah baik berbanding dengan pemerintahan dulu” kata beliau sewaktu ditemui di Masjid Negeri Shah Alam semalam selepas Forum Perdana Ehwal Islam yang menampilkan Dato’ Dr Hasan Ali sebagai moderator, Dato’ Dr. Haron Din dan Dato’ Ismail Kamus sebagai ahli panel.

Menegenai tuduhan ADUN Hulu Kelang, YB Saari Sungip bahawa mungkin ada tangan-tangan ghaib dibelakang JAIS ketika berlaku insiden penangkapan bekas mufti Perlis, Dr. Mohd Asri kerana tiada tauliah, Khusrin menafikannya. Beliau mendakwa tidak pernah menerima arahan daripada sesiapa untuk membuat tangkapan berkenaan.

“JAIS telah mengikuti aktiviti yang dibuat oleh Dr. Asri sejak tahun 2006 lagi. Dan kita telah memberi ruang yang cukup kepada beliau termasuk memberi peringatan. Dan apa yang kita buat adalah berdasarkan undang-undang”, tegas beliau. – ANN

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...