Ukhwah Islamiyyah

Ahad, 8 Disember 2013

Ramai Lelaki dan Wanita Mampu


:: PEREMPUAN ::
~ Ramai PEREMPUAN mampu memakai AKSESORI yang BERAT-BERAT, tetapi mereka tidak mampu memakai TUDUNG yang RINGAN untuk MENUTUP AURAT

:: Lelaki ::
~ Ramai LELAKI yang mampu ANGKAT BERAT di GYM, tapi TIDAK RAMAI lelaki mampu ANGKAT TAKBIR SOLAT BERJEMAAH DI MASJID...

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang.
Dulu aku lalai, kini aku sedar.
Dulu dulu dulu aku banyak dosa, kini aku lebih dekat dengan ALLAH.

Cita-citaku ingin menakluki Syurga ALLAH.
Dulu ku sering alpa. Sekarang Alhamdulillah.
Bersyukur ku pada Maha Berkuasa.
Kerana memberi jalan kebenaran untukku.

Jika dosa tu berbau busuk takde orang akan dekat dengan kita. Jika pahala itu berbau wangi pasti ramai org buat kebaikan hatta sebesar zarah. Tapi malangnya keduanya tak berbau. Hanya di akhirat baru kita nampak zahir keduanya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...