Ukhwah Islamiyyah

Rabu, 31 Julai 2013

BERDOALAH DALAM TANGISAN DI RAMADHAN INI


Berdoalah kalian:
  1. Ya Allah muliakanlah aku ketika menghadapi sakaratul maut. 
  2. Ya Allah muliakanlah aku untuk menghadapi masuk ke alam barzakh. 
  3. Ya Allah muliakanlah aku ketika berada di alam barzakh 
  4. Ya Allah muliakanlah aku ketika aku bangkit di Padang Mahsyar 
  5. Ya Allah muliakanlah aku ketika aku berada dihadapan mizan mu nanti. Ya Allah berilah aku syafaat Nabi Muhammad SAW. 
  6. Ya Allah muliakanlah aku ketika aku meniti Titian Siratulmustaqim 
  7. Ya Allah muliakanlah aku ketika aku berhimpun dengan orang-orang yang ku sayangi di syurga nanti. 
Sahabat... Berdoalah dalam tangisan.... Mungkin juga Ramadhan ini ialah Ramadhan yg terakhir bagi kita... 

Sabda Rasulullah SAW maksudnya: "Tidak ada sesuatu yang paling disukai Allah SWT selain daripada dia titisan dan dua kesan. Dua titisan itu ialah titisan air mata yang keluar kerana takutkan Allah SWT dan titisan darah yang tumpah di dalam perjuangan di jalan Allah. Manakala dua kesan ialah kesan berjuang di jalan Allah dan kesan kerana menunaikan kefardhuan yang difardhukan oleh Allah".
(Hadith riwayat at-Tarmizi).

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...