Ukhwah Islamiyyah

Isnin, 29 April 2013

IKUTI KISAH MENARIK INI - ALKISAH RAJA DAN ANJING


























ANDA PASTI TERPEGUN, TERSENTAK DAN TERBUKA MINDA. SHARE KAN KEPADA KAWAN-KAWAN YANG MEMERLUKANNYA!

6 hari sahaja. Usaha yang termampu untuk INI KALILAH.

---------------------------------------------------

Ketika Putera Ismail berusia 17 tahun, beliau menyelamatkan seekor anak anjing yang hampir lemas. Anjing itu diberi nama Si Perang.

Ketika itu, hujan lebat, tempat di mana anak anjing yang baru dilahirkan ini ditenggelami air. Ketika Putera Ismail tiba, semua anak anjing sudah meninggal, hanya tinggal Si Perang.

Si Perang seekor anjing yang cantik. Putera Ismail sangat menyukainya. Beliau mengarahkan seorang budak suruhannya untuk menjaga Si Perang – makan, minum, mandi dan membawa Si Perang keluar untuk membuang air tiga hari sekali.

Oleh kerana sayang pada Si Perang, Putera Ismail setiap petang datang menjenguk Si Perang untuk bermain dengannya sekejap. Putera Ismail tidak dapat meluangkan masa yang banyak kerana terpaksa membantu pentadbiran ayahnya yang kini uzur.

Pada usia 18 tahun, Putera Ismail ditabalkan sebagai Raja ekoran kematian bapanya.

Masa yang diluangkan bersama Si Perang semakin berkurang.

Ada satu ketika, Raja Ismail terpaksa keluar berperang – 6 bulan baginda tidak kembali... baca lanjut di http://bit.ly/ZJprYO

Satu lagi nukilan hebat Dato' Tuan Ibrahim bin Tuan Man (Official)

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jadi apakah moral of the story yg cuba tuan uztaz cuba bawakan.Kenapa anjing bukan kucing. Kalau putera charles okaylah dgn anjing tapi ini putera ismail. Saya dapat merasakan kisah yg Bias kpd polik mileage.
Lebih kpd Israilliyat.

"Mana-mana pemimpin umat Islam yg memimpin umat islam maka mati ia dalam keadaan memipu maka diharamkan Allah akan syurga".

Inilah akibat hasil tarbiah demokrasi sehinggakan rata-rata orang berfikir bhw yg bernama ahli politik adalah ahli hipokrit yg berbudiman.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...