Ukhwah Islamiyyah

Jumaat, 30 November 2012

Jihad Anak-anak Palestin


























Pernah suatu ketika seorang daripada aktivis Aqsa Syarif yang telah pergi ke Gaza dalam misi A2G bertanya kepada salah seorang warga di sana, setelah kagum melihat semangat kanak-kanak dan remaja mereka menghafaz Al Quran..

"Mengapa mereka begitu semangat menghafaz Al Quran?"

"Kerana syarat untuk menyertai Briged Al Qassam ialah hafiz 30 juzuk, anak-anak ini berlumba-lumba ingin menyertai mereka dan syahid"

Subhanallah, itu motivasi mereka. tarbiyah bumi Gaza itu sendiri membentuk peribadi-peribadi yang cekal dan berjiwa besar.

****

Tahukah anda, yahudi paling takut dengan anak-anak kecil palestin. Sebab? sebab anak ini sejak dari kecik lagi sudah disemai benih jihad, dan sudah diterapkan akidah, dan sudah hafal quran sejak kecil lagi. percakapan harian anak-anak ini ialah, sudah berapa juz dihafal? umur berapa nak syahid?

BEZA dengan anak kecik melayu, dari kecik sudah diajar jihad untuk masuk ke akademi nyanyian, kalau tak boleh masuk, menangis mak. Lagu ning nak cakap pasal jihad? dari kecik tu kita semai dah anak kecik cintakan dunia!!!!

KISAH YANG MENYENTUH PERASAAN

Seorang kanak-kanak perempuan dipalestin ditembak lalu dibawa ke hospital. Sesampainya di hospital, kanak-kanak itu terus dihantar ke doktor untuk merawatnya. Beberapa ketika kemudian kanak-kanak perempuan itu menangis, doktor yang merawatnya berkata:

"sabar, saya tahu ianya memang sakit, kamu bertahan ya, insyaAllah kamu akan pulih." 

Lalu kanak-kanak perempuan itu berkata sambil teresak-esak

"saya bukan menangis kerana sakit, tapi saya menanggis kerana abi, ummi, kakak, abang juga adik saya yang lain masih berhempas pulas mempertahankan islam, sedangkan saya selesa berbaring disini."

Doktor yang merawat kanak-kanak perempuan itu menitiskan air mata medengarkan jawapan itu. Sungguh tak menyangka sungguh bersih jiwa kanak-kanak perempuan itu.

Subhanallah, maha suci Allah. sungguh jika ditakdirkan kita berada di tempat kanak-kanak tu, apa perlakuan kita. Umat islam ditindas, kita tahu tapi ramai yg lebih suka buat tak tahu. umat islam kelaparan, kita tak pernah mahu ambil tahu.

Bantulah umat islam yang lain, jika kita tak mampu membantu dengan tenaga atau duit, andai kita mendoakan itu juga dikira membantu, satu lagi yang kita dapat membantu umat islam. BOIKOT BARANGAN ISRAEL !

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...