Ukhwah Islamiyyah

Isnin, 25 Julai 2011

Kuliah Ustaz Azhar Idrus 24 Julai 2011 di Masjid Shah Alam, Selangor

بسم الله الرحمن الرحيم



Alhamdulillah, hujung minggu yang penuh barakah ini, Tuhan telah pilih kita untuk bertemu dengan Ustaz Azhar Idrus di Shah Alam. Semoga Allah pelihara ustaz untuk pertemuan seterusnya... sudah nampak kemenangan ISLAM makin hampir!!! Semoga Allah panjangkn umur Ustaz Azhar Idrus..


Berikut adalah foto suasana semasa ceramah Ustaz Azhar Idrus (Ulama Qias terhebat pada zaman ini). Ada seorang ulama memuji Ustaz Azhar Idrus kerana dakwah kontemporarinya serta qias Ustaz Azhar Idrus ini amat sesuai didengari orang muda. Malah, Ustaz Azhar Idrus layak digelar 'Ulama Qias' yang terhebat di dalam zamannya walaupun Ustaz Azhar tidak mengaku dirinya ulama dan hanya naqol dari kitab sahaja. Memang sangat berbeza kerana pada zaman sekarang, semua sibuk mengaku diri sebagai ulama walaupun baru keluar universiti.


Ustaz Azhar Idrus lebih terkenal di Selangor berbanding Terengganu. Biasanya ulama hanya terkenal di luar kampung halamannya berbanding kampungnya sendiri.Gambar di Masjid Shah Alam pada 24/7/11 kuliah maghrib. Ini bukan super impose ye.. agak hangat lagi bila ustaz masukkan sikit hal politik. Suasana hening seketika dengan tangisan syahdu bila mendengar Ustaz Azhar berceramah
Suasana begini jarang berlaku, polis trafik terpaksa turun gara-gara kesesakan yang melebihi 10 ribu orang. Jumlah yang hadir lebih ramai dari yang hadir ketika lawatan Dr Yusuf Al-Qardhawi. Ini adalah pertama kali Masjid Shah Alam dipenuhi masyarakat. Malah, yang membezakan lawatan Dr Yusuf Qardhawi dengan Ceramah Ustaz Azhar Idrus ialah... kehadiran rakyat biasa, di mana dalam lawatan Syeikh Yusuf Qardhawi hanya dihadiri oleh pelajar pondok, pelajar kolej jurusan islam dan mereka yang dalam ahli bidang agama.
ramai hamba Allah sanggup 'burn' tiket konsert LOUDNESS LIVE bersama AMY SEARCH di KL Live Center Jalan Sultan Ismail, gara-gara ingin mendengar kuliah ceramah agama dari Ustaz Azhar. Malah, berduyun-duyun Mat rempit singgah di Masjid Shah Alam. Alhamdulillah
Masjid Shah Alam melakarkan sejarah baru bila dihadiri oleh Mat Rempit dan Mat Lepak yang memenuhi masjid.
agak laris juga jualan kopiah di area shah alam, sebab mat rempit sibuk mencari kopiah. Baju pun 'gaya bebas' sebab salah seorg yang ditanya menjawab, "baru tahu ada ceramah, tak sempat balik rumah nanti terlepas kuliah"'. Ustaz Azhar Idrus berjaya menarik perhatian org muda untuk mengimarahkan masjid.
Berebut-rebut orang ingin berslaman dan berpelukan dengan Syeikh kita ini.
Biodata
Bersekolah di Sekolah Inggeris Sultan Sulaiman Kuala Terengganu hingga Tingkatan 6.
Pernah menjadi seorang guru muzik pada tahun 1985
Mulai belajar agama sekitar tahun 1990.
Belajar secara talaqqi lebih kurang dengan lapan orang guru dalam tempoh 12 tahun.
Antara guru beliau ialah Tuan Guru Haji Muhammad Zin Pondok Lubuk Pandan Wakaf Tapai.
Blog rasmi: http://ustazazhar.net/v01/
Facebook rasmi: http://www.facebook.com/Ustaz.Azhar.Idrus.Original

2 ulasan:

MegaHertz berkata...

alhamdulillah....semoga jemaah terus memenuhi masjid walaupun ketiadaan ustaz azhar idrus...perlulah kita betulkan niat dalam setiap amal yang kita lakukan...buat semata2 kerana Allah...datang ke masjid kerana Allah dan kerana ianya cara yang ditunjukkan oleh baginda saw bukan kerana lain...terharu tengok jemaah bagitu ramai...=)

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah...masih ada beribu-ribu lagi yang masih peduli islam..yg sekarang ni islam tetap teguh biar pun di asak di segenap segi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...