Ukhwah Islamiyyah

Selasa, 30 April 2013

INI KALILAH - INSYA ALLAH


























Saya membesar di zaman yang agak Islamik pada waktu tu, di mana Forum Hal Ehwal Perdana Islam di TV1 selalunya menjadi santapan pada hari Khamis malam Jumaat.

Membesar dengan gelak tawa Ustaz Ismail Kamus, cuitan dakwah Tuan Ibrahim Tuan Man, keseriusan Dato' Haron Din dalam menyampaikan dakwah agamanya, dan lain-lain ulama' lagi ketika itu.

Namun, satu persatu daripada mereka diharamkan secara besar-besaran sejak 1997/98 kerana pandangan agama mereka telah bercanggah dengan kehendak kerajaan yang ada. Gelak tawa dakwah secara santai kian luput dalam jiwa rakyat Malaysia semenjak itu.

Ini berterusan sehingga ke hari ini, di mana yang terkini, Ustaz Azhar Idrus juga mengalami nasib yang sama. Program 'Kemah Keming Ustaz Azhar Idrus' yang disiarkan di Astro Oasis ditamatkan penyiarannya atas pelbagai dakwaan yang direka - gara-gara Ustaz Azhar menyokong perjuangan Islam PAS.

Ayuh, marilah kita sama-sama lakukan perubahan pada 5 MEI ini untuk memastikan ulama' dan tokoh-tokoh agama kita tidak dihalang untuk menyampaikan dakwah kepada rakyat Malaysia.

SHARE UNTUK MENYEDARKAN MEREKA YANG LAIN. JUGA TUNJUKKAN KEPADA IBU-BAPA ANDA DI KAMPUNG SUPAYA MEREKA INGAT AKAN ULAMA-ULAMA INI.

Semoga kita sama-sama beroleh kemenangan di dunia & di akhirat.  INI KALILAH! InsyaAllah.

1 ulasan:

seindah cinta islam berkata...

Ana mohon share. syukran...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...